TOPP TIO: FULA ORD

1. SPÖRSMÅL
äckligt ord. "ursäkta mig, jag har ett litet spörsmål här..."
2. HUVALIGEN
vet man ens vad det är för ord och när det används? "huvaligen så kallt det är"
3. GALEJ
jag ryser. gå aldrig på ett galej. gå på fest, party eller vad-fan-som-helst istället. "tjohoo, imorgon är det ett riktigt galej må ni tro"
4. SVISKON
namnet får mig att aldrig äta det. "jag bjuder på lite sviskon, ta för er"
5. ÄLSKOG
ordet "älska" känns bara det rätt så gammaldags... "kom älskling så har vi älskog"
6. TÄMLIGEN
ordet är faktiskt finare på värmländska - tämle. "du är tämligen så arg"
7. FOSSING
ett alldeles för käckt ord. "vilken fin liten fossing"
8. LATTJO
saker är kul - inte lattjo. "åh, vilken lattjo liten grej"
9. PLURRET
vem säger plurret? "nu hoppar vi i plurret"
10. SANNERLIGEN
ordet ligger inte rätt i munnen helt enkelt. "oj, det trodde jag sannerligen inte"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0