årskrönika 2oo7

januari va nummer ett
jag handlade utan vett
tänk att flytta 80 mil
med hjälp av en bil


det var en byrå och jag
fast de varade bara ett tag
tyckte sambo var för svårt
att allt skulle va "vårt"

träna, äta, sova, jobba
all fritid fick jag nobba
levde i en dimma
varenda (jäkla) timma

klippte av mitt hår
kanske för att de blev vår
och börja om på nytt
med ännu en flytt


nu var det bara jag
och mina (fotbolls) lag
åkte buss nästan jämt
de var ju som ett skämt

sålde massa skit
knappast annat än slit
började tveka
livet går inte ut på att leka

ödet knacka på min dörr
där jag satt upp i nörr
fann ett sorts hopp
ville nå en topp

jag flytta hem till byn
till samma gamla syn
och som jag nog känt
så hade inget hänt


tillbaks i samma spår
men jag fällde ingen tår
var ju bara där på lån
skulle snart dra ifrån


gjorde mål som ett hejdå
säkert med min lilltå
bytte grönt mot lila
för jag skulle ju kila

sökte och kom in på ky
men inget med att sy
reklam och sånt grej
är nog mer för mej

klockan slog
och 2007 dog
mitt löfte är att mosa
varenda liten dosa

det som var det var
men finns ju alltid kvar
man måste tro på nåt nytt
själv börjar jag med flytt

min kärlek och lycka
kan ingen knycka
söker en harmoni
och det kan de nog bli

tack för i år vänner
och alla andra ja känner
sköt om er och ha de bra
vi ses säkert igen nån da


Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken lysande årskrönika! jag som vet vad du gjort detta år (nåja inte allt)vet hur du haft det emellanåt. det du säger om att bara varit till låns gör att en får
passa på att tacka för denna underbart härliga tid då du funnits här i byn. En får väl försöka ta sig till götet nån gång för att få rå om dig lite, men önskar dig dock all lycka och välgång i rikets andra stad. kramar mamma

2008-01-01 @ 21:51:57
Postat av: emsan

maja vilken fin årskrönika!=)hoppas verkligen att du får ett underbart 2008! bra redogörelse av idet på juldan oxå måste ja säga=) längtar redan till nästa år! eller inte=) pusss min vän!

2008-01-13 @ 22:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0